Monday, August 22, 2011

Hati Berbisik lagi

Aku dah berubah..

dari kecil aku mahu jadi anak kampung..
bermain lumpur, bermain di pondok usang, bermain di serata pelusuk kampung..
tapi kini semua berubah..
aku berubah..kawan kawan juga berubah..malah org kampung ku juga berubah..kampung pun berubah..
tiada lagi kawan kawan...tiada lagi orang kampung..tiada lagi kampung..

aku berubah kerana semua itu berubah..kerana mereka semua la aku terpaksa berubah..hakikatnya aku xikhlas untuk berubah..

kawan kawan..
teman..
sahabat..
kenalan..
berubah..
masing masing mahukan perubahan..sebab itu aku berubah..
mereka tak hendak lagi main lumpur..tidak mahu main dalam semak..pondok usang kecil kami pun ditinggalkan..
apa yang mereka mahu..video game,playstation kini xbox mungkin..permainan orang bandar belaka..
dulu kalau nk cari kawan,pasti di padang bola..di shopping complex..paling tidak di bus stop..
kini xpayah semua tu..laman sosial kn banyak..facebooktwittermyspacedsbglah..hurmmm

dulu kalau mahu ke pekan..menuggu bas di pondok bas perkara biasa..naik bas ke pekan atau bandar juga perkara biasa..
tapi sekarang kalau menuggu bas di pondok bas..orang yang lalu lalang akan melihat seperti melihat makhluk asing yang menunggu kapal angkasanya..hurrmmm..

No comments:

Post a Comment